کرم دور چشم - دکتر سامی ه موحد
چگونگی استفاده درست از کرم دور چشم

چروک‌های دور چشم شاید قبلا مساله‌ای بود که فقط خانم‌ها را درگیر  و آنها را اذیت می‌کرد اما چندسالی است که با توجه به اهمیت زیبایی در مردان ، توجه آنها را نیز به خود جلب کرده‌ و زیبایی را از یک عنصر تماما زنانه به عنصری فراجنسیتی تبدیل کرده‌است. هرچه فرد چروکهای کمتری داشته‌باشد جوانتر، شاداب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد بنابراین توجه به پوست دور چشم که بسیار هم حساس و آسیب‌پذیر است از دهه اول جوانی بسیار مهم است. دکتر سامیه موحد،  پزشک پوست، زیبایی و لیزر  درباره استفاده از کرم‌های دور چشم و اینکه از چه سنی چه نوع کرمی را استفاده کنیم توضیح می دهند:

 

کرم دور چشم قبل از 20 سالگی

 استفاده از کرم دور چشم بعد از 20 سالگی باید شروع شود. اما نوع کرمی که از 20 سالگی به بعد استفاده میکنیم با سنین دیگر متفاوت است. بسته به نوع پوست و مشکلاتی که فرد دارد تجویز کرم متفاوت می‌شود. باید توجه داشت که  دور چشم دو خصوصیت دارد. پوست دور چشم بسیار نازکتر از قسمت‌های دیگر بدن است و دوم اینکه پوست دور چشم فاقد چربی است و زودتر از بخش‌های دیگر چروک می‌شود. برای همین هم بعد از 20 سالگی باید مراقب میزان رطوبت دور چشم باشیم.

مهمترین عامل که باعث چروک دور چشم می‌شود کمبود رطوبت و نور آفتاب است. بنابراین ضمن اینکه از کرم‌های دور چشم استفاده می‌کنیم باید از تابش مستقیم نور خورشید به چشم‌ها هم جلوگیری کنیم.

کرم دور چشم
طرز استفاده از کرم دور چشم در سنین مختلف

کرم دور چشم بعد از 20 سالگی

کرم‌های دور چشم که  بعد از 20 سالگی استفاده می‌شود وظیفه‌دارند رطوبت پوست دور چشم  را تامین کنند. این کرم‌ها حاوی هیالورونیک اسید هستند.  فرد باید هر روز دوبار شب و روز استفاده کند و اگر  طی روز احساس خشکی در اطراف چشم  دارد استفاده از آن را  تکرار کند.

بعد از 30 سالگی باید کرم دور چشم قوی‌تراستفاده  کرد. این کرم‌ها باید حاوی ویتامین سی و  آنتی اکسیدان‌های دیگر مثل عصاره چای سبز نیز باشد .

بعد از 40 سالگی عامل رتینول هم بهتر است که در کرم دور چشم باشد . رتینول لایه برداری و بازسازی پوست دور چشم را  خیلی بیشتر می‌کند. اگرکرم دور چشم  رتینول دار استفاده کردید در نظر داشته‌ باشید که این کرم را باید در چشم استفاده کنید و در روز کرم دور چشم که حاوی هیالورونیک اسید است و یاکرم  دور چشم آنتی اکسیدان استفاده کنید تا رطوبت پوست دور چشم را تامین کند.

در سنین بالای 50 بهتر است از دورچشم‌های بسیار قوی‌تر است کرد که حاوی فاکتور رشد هم باشد تا بازسازی پوست دور چشم را که بسیار ضعیف است، تامین کند.

یکسری درمانها هم برای پوست دور چشم داریم که خاص است. مثلا آنهایی که دچار تیرگی پوست دور چشم هستند باید از کرم دور چشم کافئین دار استفاده کنند.

در کل برای اینکه از کرم دور چشم مناسب استفاده کنید بهتر است که تحت نظر یک پزشک باشید و از او مشاوره بگیرید چراکه ممکن است بعضی مشکلات در پوست شما در حال رخ دادن باشد که خودتان متوجه آن نشوید و پزشک متوجه شود.

کرم دور چشم
طرز استفاده از کرم دور چشم- خانم دکتر سامیه موحد

درباره ما

ما با قدرت تشخیص صحیح، پوستی زیباتر و چهره ای جوانتر از امروزتان را برای شما خلق می کنیم.

صفحه اینستاگرام خانم دکتر سامیه موحد:

ساعت کاری مطب

دوشنبه و چهارشنبه: از 14:00 تا 19:00


یکشنبه و سه شنبه: 09:00 تا 16:00


شنبه، پنج شنبه و جمعه مطب تعطیل می باشد.

پاسخگویی تلفنی مطب از شنبه تا چهارشنبه