لیفت غیر جراحی صورت
ليفت غيرجراحي صورت

ليفت غيرجراحي صورت

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از روش های جوانسازی صورت آشنا کنیم. ليفت غيرجراحي صورت، يك روش جايگزين براي دستيابي به ظاهري جوانتر، بدون ورود به فرآیندهای جراحي مي باشد.
با افزايش سن، پوست بصورت طبيعي، خاصيت ارتجاعي خود را از دست مي دهد و در نتيجه ،باعث افتادگي، چين و چروك، و گاه ايجاد ظاهري خسته مي شود. درمان های زیبایی با جراحي صورت، گر چه روش بسيار سودمند و قوي براي رفع اين مشكل ميباشد ولي عوارض و مشكلات خاص خود را دارد. بنابر اين برای كساني كه نمي خواهند درمان جراحي را انجام بدهند، ليفت غيرجراحي صورت توصيه مي شود.
لیفت غیر جراحی صورت
لیفت غیر جراحی صورت برای زیباسازی صورت

مزایای ليفت غيرجراحي صورت

  • زمان حداقل استراحت بعد از ليفت
  • ايجاد ظاهري جوانتر
  • از سر گيري فعاليت هاي روزانه در حداقل زمان بعد از انجام  فرآیند ليفت غيرجراحي صورت
  • درد و تورم و كبودي كمتر
  • انجام سر پايي در مطب
  • نداشتن عوارض بيهوشي عمل
  • نداشتن خط بخيه كه در جراحي ليفت صورت وجود دارد

گزينه هاي درماني ليفت غيرجراحي برای جوانسازی صورت كدامها هستند؟

  • ليفت با نخ
  • درمان افتادكي با فيلر ها
  • درمان خط و خطوط با بو تاكس
  • مزو تراپي
  • هايفوتراپی
  • ار اف
  • درمان هاي ليزري

ليفت با نخ

در روش ليفت با نخ، به صورت كلي و فارغ از اينكه چه نوع نخي و براي چه منظوري و در كجاي صورت كار گذاشته مي شود، مكانيسم كلي، تحريك توليد كلاژن و رفع افتادگي پوست مي باشد. كه اين نتيجه اصولا هم بلافاصله بعد از انجام كارديده مي شود و هم در طول زمان، و بعد از ٣ماه و گاه ٦ ماه قابل مشاهده مي باشد.  ماندگاري اثر ليفت نخ از يكسال تا ٢ سال مي باشد.
ليفت غيرجراحي برای جوانسازی صورت
ليفت غيرجراحي برای جوانسازی صورت

فيلرها

فيلر ها؛ مانند فيلر هاي اسيد هيالورونيك، در مواردي كه ما با كاهش حجم مواجه هستيم و براي جبران اتروفي چربي صورت (از بین رفتن ججم چربی صورت) كه در اثر افزايش سن پديد مي آيد و باعث ايجاد افتادگي و ايجاد چين و چروك در صورت مي شود؛ براي ايجاد جوانسازي و ليفت صورت، كمك زیادی به ما خواهد كرد
فيلر ها علاوه بر پر كنندگي، به دليل خاصيت اسيد هيالورونيك، باعث افزايش الاستيستي ( سفت شدن و قوام لایه میانی پوست)  نيز ميشوند. ماندگاري فيلر ها از ٦ ماه تا ١ سال مي باشد.
لیفت غیرجراحی صورت
لیفت غیرجراحی صورت

بوتاكس

تزريق بوتاكس يك روش محبوب غير جراحي براي جوانسازي است و با اين روش چين و چروك ها و خطوط ريز مانند خطوط پنجه كلاغي و خطوط پيشاني را درمان مي كنيم، در نتيجه ظاهري جوانتر و با طراوت تر ايجاد مي كنيم در اين روش نتيجه تا ١٥ روز نهايتا قابل مشاهده است و ماندگاري ٤ تا ٦ ماه را دارد.

درمان مزوتراپي

مزو تراپي نقش بسيار مهمي در باز گرداندن جواني صورت كه شامل:
  • افزایش رطوبت پوست
  • تنظیم رنگدانه هاي پوست صورت
  • افزایش قوام و سفتي پوست
می باشد را بازی می کند. با مزو تراپي در كنار درمان هاي ديگر مي تو انيم جواني را به پوست باز گردانيم.
لیفت غیر جراحی صورت
لیفت غیر جراحی صورت

هايفو تراپي

در جوانسازي با هايفوتراپی، كه همان درمان افزايش قوام و الاستيسیتي پوست با امواج اولترا سوند مي باشد، ما با تحريك كلاژن سازي، باعث افزايش سفتي پوست و كم شدن افتادگي پوست مي شويم.

اراف

جوانسازي با اشعه ي ار اف، به شكل ترمال (حرارتی) يا فركشنال، باعث افزايش كلاژن سازي و ليفت پوست مي شود كه در نوع ترمال يا حرارتي، هيچ اسيب پوستي وجود ندارد ولي در نوع فراكشنال، زخم هاي كو چكي در روي پوست ايجاد مي شود كه ممكن است تا يك هفته باقي بماند.

درمان ليزري

لايه برداري با ليزر از پوست براي كاهش و يا از بين بردن خطوط ريز و چروك هاي سطحي صورت، تاثير بسزايي در ايجاد جوانسازي پوست دارد.
لیفت غیر جراحی صورت
لیفت غیر جراحی صورت

ملاحظات كلي در درمان لیفت غیر جراحی صورت

مشاوره با پزشك درمانگر شما و داشتن طرح درمان از طرف پزشك، با توجه به اناتومي صورت شما، وضعيت پوست، سن، بيماري زمينه اي و در خواست شما و انتظار تان از درمان، قدم اول در درمان جوانسازي و ليفت صورت مي باشد. داشتن تصوير ذهني درست از خود، و داشتن انتظارات واقع بينانه، بسيار مهم است. ليفت غير جراحي صورت، هر گز قدرت ليفت جراحي را ندارد و فقط انتخاب ما در روش هاي غير تهاجمي است. ليفت غير جراحي دائمي نيست و نيازمند درمان و تكرار آن در فواصل منظم است و در اينصورت مي توانيم علي رغم افزايش سن، صورتي جوانترداشته باشيم.
لیفت غیر جراحی صورت
لیفت غیر جراحی صورت

سوالات متدوال در خصوص ليفت غير جراحي صورت

آیا ليفت غير جراحي صورت درد ناك است؟

روش هاي ليفت غيرجراحی صورت، به خوبي تحمل ميشوند و كمترين ناراحتي و عوارض را ممكن است داشته باشد، گاه تنها استفاده از كرم هاي بي حسي موضعي ميتواند انجام كار را براي بيماربدون درد نمايد.

مدت زمان ماندگاري لیفت غیرجراحی صورت چه مدت است؟

بسته به كار انجام شده متفاوت است ولي از 6 ماه تا ٢ سال ماندگاري دارد و همچنان كه ذكر شد براي ماندگاري بايد درمان هاي نگه دارنده را انجام داد.

آیا ليفت غيرجراحی صورت سن خاصي دارد؟

طبيعي است كه اين اقدامات در سن هایی كه علايم خفيف تا متوسط پيري را دارند مناسب تر است ولي در هر سني قابل اجرا مي باشد.

زمان استراحت بعد از ليفت غيرجراحی صورت چقدر است؟

معمولا كمترين زمان استراحت را نياز دارد و به شما اين امكان را مي دهد كه در سريعترين زمان به فعاليت هاي روزانه ي خود بر گرديد. گر چه ممكن است عوارضي مثل قرمزي، تورم، كبودي را نیز تجربه كنيد.
شاد باش و شاد زي

درباره ما

ما با قدرت تشخیص صحیح، پوستی زیباتر و چهره ای جوانتر از امروزتان را برای شما خلق می کنیم.

صفحه اینستاگرام خانم دکتر سامیه موحد:

ساعت کاری مطب

دوشنبه و چهارشنبه: از 14:00 تا 19:00


یکشنبه و سه شنبه: 09:00 تا 16:00


شنبه، پنج شنبه و جمعه مطب تعطیل می باشد.

پاسخگویی تلفنی مطب از شنبه تا چهارشنبه